Ol Dirty Böld

HONDA GOLDWING:


 

 

A japánok népszerű luxuscirkálója kezdetben akár sportosnak is nevezhető nakedként kezdte pályafutását, majd a piaci igényekre reagálva egyre nagyobb és lenyűgözőbb lett. Maga a Gold Wing és a gép erőforrása is egyedülálló, így a piacon máig alig akad ellenfele a prémiumszegmensben. Ennek megfelelően az ára is kiemelkedő, a jelenleg forgalmazott változat kis híján 8,2 milliót kóstál, s a modell kiváló értéktartásából adódóan a 8-10 éves példányokért is csaknem feleennyit kérnek. Drága mulatság, de aki ilyenre vágyik, egyszerűen nem válogathat - tíz évvel ezelőtt az 1,8-as Gold Wing tényleg ellenfél nélküli luxuscirkáló volt.


 

  • RIVÁLISOK:

Hengerszám, motorfelépítés és összlökettérfogat terén sem könnyű valódi ellenfelet találni a Gold Wingnek, a kategóriateremtő motor mellett csupán néhány hasonló vetélytárs akad a piacon:
- BMW K 1600 GTL (2011-től) - 5 millió forinttól
- Victory Vision Tour (2008-tól) - 3,5 millió forinttól
- Kawasaki 1400GTL Grand Tourer (2010-től) - 3,5 millió forinttól


  • Műszaki paraméterek:

Negyven éve már, hogy az első Gold Wing kigördült a gyárkapun, s az azóta eltelt időben számos változat látott napvilágot. Az első években (1975-től) literes, csupán négyhengeres, 80 lóerős hajtómű mozgatta a gépet, majd az új évtizedben már 1100-as típusjellel, valójában 1085 köbcentis összlökettérfogattal erősítettek a gyáriak. A kezdetben árult csupaszmotorból - a felszereltséget és a motorméretet folyamatosan növelve - mára egy 1832 köbcentis, 12 szelepes, 119 lóerős óriás született, mely egyedülálló módon - a Deluxe verzióban - alapáron kínált, beépített légzsákkal is elérhető.


 

 

 

Asztali nézet